31 Temmuz 2015 - Alimos Marina - Atina 37 54.8N 23 42.1E
Günlük cefamız sabah 8:30'da Alimos Marinaya bağlanmamızla başladı.
Burası Atina'nın merkezine 2 mil daha yakın ve oldukça hareketli... Özellikle charter firmaları bugün tekneleri bırakmaya geldiği için hafta sonu trafik çok yoğun oluyor.
Marinaya girdiğimiz gibi iskele tarafına, vinçlere yönlendik. Yarım saat içinde bizi karaya aldılar.
Bu arada çekme atma parası olarak 220 euro ödedik. İlk tamirci grubumuz Volvo Penta, adamlar, Türkiye'de olmayacak şekilde söz verdikleri saatte geldiler ve büyük bir ciddiyetle çalışmaya başladılar. Servis minibüslerinin arkası tam bir atölye...
Burada Moshonis yazısının altında minicik beni görüyorsunuz.
Bu da sorun çıkaran katlanır pervanemiz.
Bu, sökülmüş hali...
Bu, ip sıkışan pervanenin kovanı ve mavi ip hala içinde görüyorsunuz. Ayrıca ip yüzünden asimetrik bir durum oluşmuş ve bu da titreşimin sebeplerinden biri...
Bu, orijinal pervanenin takılmış hali... Zamanında tekneyle birlikte Allahtan bunu da vermişler. Biz zamanında katlanır pervaneyi dünyanın parasını ödeyip biraz daha hızlı gitme mantığıyla almıştık. Ama bu pervaneler çok sorun çıkarıyormuş.
Neyse ki şaftta bir problem olmadığı için çok mutluyuz. Yoksa salı gününe kadar karada kalmamız gerekecekti. Bir ip yüzünden ödediğimiz ücret 510 euro oldu.
İkinci grubumuz Quick marka zincir ırgatımızın dişlisi (gipsy) değişti. Bizimki 8'lik olmalıymış ama zamanında 10'luk gelmiş. Ayrıca biz zinciri 8'lik biliyorduk, o da 7'likmiş. 8 sene sonra neler öğreniyoruz. Neyse o da 300 euro tuttu.
Bu arada ben de hayatımda ilk kez marina ofise gidip bize ve Turquoise teknesine yer ayarladım. Biraz nazlandılar ama neyse... Ön bürodaki kadın biran önce evrakları getirmem gerektiğini söyleyince tekneye gidip evrakları alıp tekrar ön büroya geldim. Neyse işlemleri hallettim; burada 42 feet tekneleri gecelik 42 euroya bağlıyorlar. Elektrik için kullandığınız kadarını ödüyorsunuz, 1 ton su için ise 7,5 euro... Bu arada Türk bayraklı olduğumuz için liman polisine de gitmem gerekti. Polis de gıcıklık yapıp mürettebat listesini her adada yenilememiz gerektiğini söyledi. Neyse sonra amirine sorup girişimizi imzalayıp damgaladı. Ama çıkış için tekrar gitmemiz gerekiyor.
Üçüncü tamir grubumuz ise yola çıktığımızdan beri bakım gerektirdiğini söyleyen Whisper jeneratör ekibi... Onların da bakımı 2 saate yakın sürdü... Ederi ise 350 euro...
Neyse ki tüm işlerimiz halloldu...
Saat 13:00 gibi denize indik. Turquoise'ın bağlandığı 6 numaralı pontona bağlandık.
Elektrik ve suyumuzu da aldık, rahatımız yerinde...
Akşam Tina tekneye geldi. Arkadaşı Todori de akşamüstü bizi almaya geldi. Hep beraber Plaka'ya gittik. Akropolis manzaralı bir tavernada yemek yedik. Sonra da Todori'nin bilgileri eşliğinde bir gece turu yaptık. Neredeyse 5-6 km yol yürümüşüz. Hava da çok rutubetliydi, hepimiz kan ter içinde kaldık...
Bu da yarın gitmeyi düşündüğümüz arkeoloji müzesi...
Bugün tekneyle katedilen yol: 2 nm
Geçmiş olsun. İp dolanması gıcık olmuş neyseki hallolmuş. Orjinal pervane ile katlanır arasında yelkende hız farkı hissettinizmi?
YanıtlaSilTeşekkürler, çok fazla hız farkı olmadı, belki yarım mil kadar... Ama bu pervanenin dönme sesi alışık olmadığımız bir durum
YanıtlaSil